Szkolenia obligatoryjne – konieczność czy zawracanie głowy?

szkolenia obligatoryjne

Często osoby pracujące na takich stanowiskach, jak np. operator sprzętu budowlanego, irytują się ilością szkoleń, które muszą odbyć. Większość z nich to szkolenia obligatoryjne, które ich zdaniem niewiele wnoszą do ich pracy, a skutecznie zabierają czas. Jak to jest – czy warto wysyłać pracowników na szkolenie i większość z nich uznawać za obligatoryjne?

Firma, która się szkoli = dobra firma

Częstym argumentem, który podają osoby, chcące za wszelka cenę w jak najkrótszym czasie przeszkolić jak największą ilość pracowników jest ten, że przecież to oznaka poważnego traktowania swoich obowiązków. I tak i nie. Nie każdy pracownik upatruje w szkoleniach czegoś co jest mu rzeczywiście potrzebne. I nie każdy pracodawca widzi, że do niektórych szkoleń trzeba pracowników odpowiednio zmotywować, by w ogóle chcieli w nich uczestniczyć.

Niestety, tak się utarło, że są osoby bardziej i mniej chętne do rozwoju. Ale zwłaszcza w pracach związanych z robotami budowlanymi warto zadbać o to, by szkoleń było jak najwięcej. Warto również wspomnieć, że muszą to być szkolenia w pełni płatne, a motywator finansowy w tej branży wydaje się szczególnie przemawiać do pracownika.

2 thoughts on “Szkolenia obligatoryjne – konieczność czy zawracanie głowy?
  1. menio Reply

    Ja uważam, że szkolenia są jak najbardziej potrzebne. Nie jest to strata czasu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *