Home » Rozwój zawodowy » Szkolenia obligatoryjne – konieczność czy zawracanie głowy?

Szkolenia obligatoryjne – konieczność czy zawracanie głowy?

szkolenia obligatoryjneCzęsto osoby pracujące na takich stanowiskach, jak np. operator sprzętu budowlanego, irytują się ilością szkoleń, które muszą odbyć. Większość z nich to szkolenia obligatoryjne, które ich zdaniem niewiele wnoszą do ich pracy, a skutecznie zabierają czas. Jak to jest – czy warto wysyłać pracowników na szkolenie i większość z nich uznawać za obligatoryjne?

Firma, która się szkoli = dobra firma

Częstym argumentem, który podają osoby, chcące za wszelka cenę w jak najkrótszym czasie przeszkolić jak największą ilość pracowników jest ten, że przecież to oznaka poważnego traktowania swoich obowiązków. I tak i nie. Nie każdy pracownik upatruje w szkoleniach czegoś co jest mu rzeczywiście potrzebne. I nie każdy pracodawca widzi, że do niektórych szkoleń trzeba pracowników odpowiednio zmotywować, by w ogóle chcieli w nich uczestniczyć.

Niestety, tak się utarło, że są osoby bardziej i mniej chętne do rozwoju. Ale zwłaszcza w pracach związanych z robotami budowlanymi warto zadbać o to, by szkoleń było jak najwięcej. Warto również wspomnieć, że muszą to być szkolenia w pełni płatne, a motywator finansowy w tej branży wydaje się szczególnie przemawiać do pracownika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *